שיכון סלע/ רועי חסן

פורסם: יוני 16, 2013 ב-שירי אורח
תגים:

נולדתי בשיכון סלע, שכונת רכבת

ללא זכר לסלע, בלוק

שלוש קומות, קומה ראשונה מעל

המכולת של גבי. כשאני נזכר בה היום אני פוחד

להוסיף חטא ולייפות אותה

במילים שכיעורה התמיד בעקשנות לדחות.

אז איך בכל זאת אני אמור

להסביר לאנשים ששכונת הרכבת הייתה

מקום לא רע לגדול בו.

כמעט בכוונה הייתי מאחר את ההסעה

לבית הספר, הייתי הולך ברגל ובידיים

הייתי דג ראשנים לתוך בקבוק פלסטיק מתוך בורות

גשם.

וביער אחרי פסי הרכבת בנינו

מחנה בצמרת עץ, אני זוכר אבל

לא זוכר על מה דיברתי אז

ואיך העברתי את הזמן

כשלא שיחקתי כדורגל.

חנניה בן שבת זיכרונו לברכה קרא לי far west

על שם המלצר הפוזל מהמסעדה הגדולה

ואהרון העיראקי היה יוצא מהחלון

מחזיק טייפ דאבל קאסט ושר

בום בום מדברים גולו גולו

בום בום מבטיחים פאקה פאקה

וכרמל דוקאס עם האופניים היה היחיד

שאיכפת לו מהגינה בבלוק, הוא טיפל בה

והפך אותה לגן פורח מלבלב כהזיה

בין בטון כללי, קבוצתי, פרטי, אדיש

ולא איכפת לי.

ולמי איכפת?

לי איכפת?,

פעמיים ביום אני עובר שם

בדרך לעבודה וחזרה

לבית המזמין שאני

משכיר על הים באולגה

ולא מריח את הסירחון

שהביוב מקיא שם

את כל הג'ורה.

לא רק סירחון עולה

מצינורות הביוב, גם מילים עניות

מאמצות לחיקן אין

כמוטו לחיים. מטפחות דלות

במסירות יומיומית,

כבאות בקודש, כמדברות תפילה.

מילים שבקושי גומרות את החודש

ומילים שלא גומרות את החודש

ומילים שחושבות על עכשיו או מקסימום מחר ולא

מילים שחושבות לטווח ארוך.

מילים עלובות, לעולם לא יוכלו להרשות לעצמן

לקנות מטאפורה קלושה במחיר מציאה של פעם

בחיים. מילים מותשות שרוצות רק טלוויזיה, תמיד

עייפות בכדי ליהנות ממשחקי לשון.

עד כמה שאוכל אנסה שלא

להמחיש את המציאות

כדבר אחר ממה

שהיא, מילים מקומיות

נאסוף מהכביש, כביש

אחד ללא מוצא, מסתובב

סביב עצמו כאילו היה כביש

אחד לבדו בעולם.

בנו שם גשר עוקף למסילת הרכבת

לגשר קראו על שם אריאל שרון,

אנגלר ואני נוסעים שם

לפחות פעמיים ביום ורואים את האזור

המסומן, מגודר ברזל לבן

ובד ירוק מסתיר את

השכונה כמו גטו. מאות אנשים נותרו

פעורי פה בטקס חניכת גשר

אריאל שרון החדש והמרשים.

וכולם אמרו תודה לאל

"נגמרו הפקקים".

בבית בו נולדתי

החלון פתוח, מישהו אחר דואג

להכניס אוויר.

להשאיר תגובה

